Saturday, April 2, 2011

sebuah kehidupan.

Assalamualaikum kawan2...............

rindu pula dengan blogku awal2 pagi ni...lama tidak menconteng sesuatu di sini..

banyak kejadian yang berlaku di sekeliling kita sejak akhir-akhir ni kan...cerita pasal dunia...tentang gempa bumi ,Tsunami dan pencemaran radiaksi di Jepun.ditambah lagi dengan serangan ke atas Libya,sambutan earth hour. belum lagi cerita di negara kita...pasal pilihanraya,pasal politik,sukan dan hiburan tanahair.

banyak sungguh cerita dan kejadian yang memberi iktibar dan pengajaran yang amat besar kepada kita sebagai hamba-NYA yang kerdil.semoga kejadian-kejadian itu membuat kita lebih berfikir sebagai manusia.

Begitulah lumrah hidup kan kita sering kali di uji dengan benda-benda yang kita tidak sangka.apa yang penting kita mestilah sabar dan tabah menghadapi ujian yang diberikan kerana sesungguhnya manis akan kita rasa kemudian dr ujian-ujian tersebut...

Naaaaa kaaannn apa sudah aku bermadah x tentu2 ni....hehe cuma dua perkataan ja yang boleh aku simpulkan hehe BEGITULAH SEBUAH KEHIDUPAN......ada suka yang mengajar kita ketawa bergembira,ada duka yang mengajar kita betapa berharga air mata,ada susah yang mengajar kita untuk berusaha dan ada senang yang mengajar kita supaya tidak leka...itulah kehidupan sentiasa mengajar kita untuk selalu bersyukur.


 ALHAMDULLILAH......
Ihsan dari EN.GOOGLE

p/s: saja membebel di pagi hari.


Makasih!

^_^

Suarahalus berkata: Hidup kita, kita yang corak kan..maka BIJAK lah kita dalam  memilih corak yang betul.


No comments:

Post a Comment