Wednesday, September 28, 2011

JANGANlah kita..............

 Assalamualaikum kawan2...


kawan2...
JANGANlah kita menjadi pekerja....
-apabila kerja merungut sana-sini (padahal kerja itu memang kerja kita)
-apabila kerja mementingkan diri sendiri...(kita bekerja di bawah satu company..bukan bekerja seorang diri)
-apabila kerja mengumpat hal itu hal ini...
-apabila malas bekerja tapi bila keluar gaji dialah yang paling rajin..(untuk hari itu saja rajin...tensen yang
amat dengan orang begini)
-apabila malar (selalu) berfikiran negatif....(tiada cas positif langsung dalam diri...jauh2kanlah diri kawan2       dari orang2 begini..takut menjangkit...nauzubillah...)
-apabila bekerja takutkan cabaran dan rintangan..kerja mau senang ja...(susah mau maju orang begini tapi angan2 tinggi mau jadi itu dan ini)
-apabila bekerja trip bagus,banyak pengalaman, tahu serba serbi...(tapi bila suruh buat kerja macam budak2 tadika mengenal ABC...astagfirullahalhazim...jauhkan lah dari sifat begini...)
-apabila bekerja tidak tahu menghormati...(cakap tidak berlapis teriak sana sini,mengalahkan bos pulak ni)

Banyak lagi sebenarnya kawan2 ni antaranya sahaja.JANGANlah kita menjadi pekerja kalau beperangai seperti di atas...Nauzubillahiminzalik...semoga kita di jauhkan dari sifat2 tersebut.

Tiba2 pula entry aku kali ni pasal kerja,(serius ja ni)yalah nama pun pekerja.aku pun baru lagi bekerja tapi banyak kali sudah berjumpa dengan orang yang berperangai di atas.perangai2 di atas aku TERalami sendiri(terpaksa jumpa..arahan BOS..haha).

Jom kawan2 marilah kita menjadi pekerja yang baik dan tidak menyusahkan orang, bagi aku biarlah orang happy kerja dengan kita,kita kerja biar enjoy..biar ikhlas..agar rezeki yang masuk berkat, apa pun yang kita buat atau lakukan niat tu penting, kalau kerja kerana ALLAH InsyhaAllah segala2nya mudah untuk kita.

Apa yang penting fikir positif berdepan dengan orang2 begini. Ada hikmahnya yang tersembunyi apabila Allah mengaturkan kita bertemu dengan orang2 yang begini. wallahu'alam


So...
JOMM!!!! jadi pekerja yang cemerlang,gemilang dan terbilang...
JOMM!!!! bantu kerajaan capai Wawasan 2020


#semangat yang amat sekarang# (^_*)



itu ja mau membebel hari ni
Makasih!


^_^


SuaraHalus berkata: Beginilah antara perangai penduduk bumi..

No comments:

Post a Comment