Friday, October 7, 2011

Kena MARAH!!!!!

Assalamualaikum kawan2...
salam hari jumaat yang mulia.....


Hari ni tidak mau tulis panjang2 coz malas hahahaha(ketawa ganas yang ayu ahh), so just mau bagitau yang aku sangat10x stress + sedih + macam2 perasaan hari ni.kenapa? sebaaaaaaaaaaaaaaaaaab...pasal  boss,aku yang kena marah...huahuahua(menangis baby mau susu ibu).sedih betul...sudah la banyak kerja ari ni(padan muka selalu merungut bosan)kena marah lagi(first time kena marah begini)adduiii kurus semangat...

lebih teruk dari ini ok. Tapi aku kena marah bukan pasal bantal! #sekadar gambar hiasan dr en hensome - en google - #

aku tidak la sampai menangis. cuma sedih ja. Chumil ni gambar kan....#dari en.google#

Tapi tidak pa...aku pekerja yang kuat bha...boleh redah ja semua tu...boleh bha kalau aku...aku kan positif...setakat kena marah...(kasih tenang diri sendiri ni) apa juga...haha redha ja bha...SABAR...(kasi gumuk balik semangat) btw suka dengan ayat ni:



 "Allah tidak akan temukan kita dengan orang yang salah,kerana setiap orang yang kita temui itu akan memberi kita pengalaman untuk kita belajar erti sebuah KEHIDUPAN"




YES!!! betul itu ayat....berdepan dengan orang yang marah aku tadi  bagi banyak pengalaman pada aku macam mana berurusan dengan orang2 yang berperangai macam si pemarah tadi(nama si pemarah adalah sulit ok)di masa akan datang dan macam mana mau mengawal marah kita sampai lupa perasaan orang lain. Berdepan dengan si pemarah tadi buat jantung aku berbisik "moga aku tergolong dalam orang yang sabar,jangan lah aku jadi pemarah macam dia ni"




mungkin antara itulah sebab kenapa Allah temukan aku dengan orang begitu. supaya aku BELAJAR tentang perasaan orang lain, tentang perangai orang lain dan sebagainya. apa yang pasti pengalaman kena marah(teruk owwhhh macam mau menangis meraung segala <---nasib cepat ingat Allah)tadi betul2 mengajar aku erti sebuah KEHIDUPAN.



*kena marah sikit pun mau kecoh kan. Orang baiksopansantunpemalulemahlembut mana pandai kena marah, sekali kena marah naaaahhhhh ambi kaw. tapi AWASSS!!! KALAU marah mau PERANG DUNIA KETIGA OWWHH!!!! (nasib sabar itu masih tebal ^_^ )



*cakap tidak mau tulis panjang2 oppsss!!! terpanjang sudah!


itu ja mau membebel hari ni
Makasih!


^_^





Suarahalus berkata: Marah itu berpunca dari Syaitan, Syaitan itu tercipta dari api, hanya air yang mampu memadamkan api, maka apabila marah basahi lah badan kita dengan air wudhu' insyallah marah itu akan hilang.





No comments:

Post a Comment