Friday, October 19, 2012

Kau buatlah suka hati kau




Assalamualaikum prenz



aku tiba2 berubah menjadi HIJAU. Jadi HULK. Bukan aku bertukar sebab mau ganti kerja Hulk. biarlah dia buat kerja dia tu. malas aku mau ambil. Bukan sebab tu. Sebabnya. aku MARAH! (eh kenapa Hulk marah warna hijau ah kenapa bukan merah?)


Ni minggu kedua dah orang yang sama buat aku marah di tempat kerja. aku nda taulah apa masalah dia ni sebenarnya. Yang hairannya semua orang bermasalah dengan dia ni. Termasuk bos. Ikutkan hati bos tu lama dah dia kena berhenti kerja. Tapi memandangkan bos kesian dengan dia ni tahan jalah. Yalah siapa mau kasi makan family dia kalau dia tiada kerja kan, susah lagi mau dapat kerja sekarang lagipun dia tua sudah, 50 tahun..beliau2..siapa yang mau ambil kerja? Tapi nda tau bersyukur lagi.adoiiiii..


Kalau aku mau tulis perangai dia, memang buang masa aku ja. Tambah dosa aku adalah. Cuma aku hairan ada lagi manusia begini wujud di bumi Allah ni. Manusia yang nda pandai guna akal yang diberiNYA. Mulut memaki sokmo. Astagfirullahalazim.


Aku yakin Allah dah aturkan aku kerja di sini dan jumpa dengan dia ni, aku YAKIN besar hikmah yang tersembunyi. Yang mungkin juga aku tidak ketahui. Tapi yang paling penting kesabaran aku benar2 teruji & aku rasa aku makin jadi penyabar. baguskan. Aku minta kekuatan & kesabaran, Allah bagi aku ujian sebegini rupa. From that, aku dapat apa yang aku mau kan. Kekuatan & kesabaran dalam menempuhi kehidupan.


Aku malas dah mau fikir pasal dia.(dah ngacau hidup aku kadang2 TERpaksa  juga la fikir pasal dia) Buat otak aku serabut ja. Susah aku mau betulkan nanti.haha Ko buat la pa ko suka pak cik ( kurang dah rasa hormat aku ni dengan dia sikit lagi mau jadi empty). Selagi ada sisa kesabaran ni, selagi ko tidak melampau. Ko jangan jolok sarang tebuan. Naya jawabnya.


P/s: Aku dah berubah normal semula, jadi warna ungu(warna normal aku bila x marah.eh?)




Suarahalus berkata: Kadang2 rasa macam mau bedah ja otak orang2 yang berfikiran macam ni.kasi betul mana yang salah.Bolehkah? hahaha

No comments:

Post a Comment