Monday, December 5, 2011

Kata aku tentang OMBAK RINDU

Assalamualaikum kawan2....





Wahhh!!! tetiba gambar ni muncul untuk entri aku kali ni. yalah sudah seantero alam bercerita tentang filem ni. aku pun ambil kesempatan dalam kesempitan gitewww.yalah mana tau pageview meningkat. mana tau follower bertambah kan(jom follow menfollow).hehe.
 lagipun aku ni jenis yang MALAS mau ulas2 filem, drama or sewaktu dengannya. Filem ni lah yang first aku ulas okeyy!!! sebab apa? sebab aku suka novel ni.Novel ni sangat10x best.so. aku mau tengok novel diadaptasikan menjadi filem.(selalu dulu berangan novel ni kena buat drama or filem).



Bagi aku , from my side sebagai penonton,filem ni TERBAIKKK!!!!! not bad!.selama 2 jam lebih dalam pawagam filem ni langsung TIDAK buat aku bosan. jalan cerita yang menarik. pelakon memang pandai memainkan peranan masing2. paling aku suka watak hariz lakonan Aaron Aziz.memang Aaron pelakon yang berbakat. Watak hariz yang Aaron bawa memang seperti yang aku gambarkan apabila membaca novel.Sungguh!! dia pandai bawa watak hariz dengan jayanya.


Cuma aku masih rasakan yang watak Izzah tidak sesuai untuk Maya Karin. aku bukan tidak minat dia, cuma kurang menyengat bagi aku. tapi, Maya Karin tidak menghampakan.dia masih mampu memberi lakonan yang mantap. dan, dalam filem ni first time  aku tengok Lisa Surihani seksi. 



Jalan cerita sangat best, happy ending cuma tidak tau apa terjadi dengan datuk tu(mungkin ada sambungan la ni)tidak membosankan,enjoy tengok cerita ni dan enjoy juga tengok penonton yang menonton. Sampai menangis,ketawa(walaupun adegan tu tidak lucu)dan paling geram ada penonton yang jadi pengkritik filem disitu. bising sangat2.bising itulah inilah. Allahuakbar! kalau tiada kesabaran mau juga aku sumbat mulut empunya badan dengan botol mineral water yang aku bawa tu.Nanti tdak pasal2 jadi kes gaduh pula kan.so kawan2, kalau kita di pawagam tu jagalah adab, hormat orang sekeliling.


cerita ni memang sedih lagi2 part Aaron aziz nangis, menusuk jiwa gitu. tapi yang aku hairan aku TIDAK mengalirkan air mata langsung. adakah aku termasuk dalam manusia  berhati rock ?.hehehe.entahlah labu......



Satu lagi, aku rasa walaupun TIADA adegan 18sx tu, filem ni masih best lagi.tidak perlu adegan tu pun tidak apa. tidak perlu sebenarnya adegan begitu untuk memperindahkan jalan cerita.Hubungan mesra suami isteri tidak semestinya diluahkan dengan cara tu. banyak lagi cara yang kita boleh perlihatkan.



Yang aku suka tentang filem ni, tempat2 dalam filem ni sunguh2 cantik. dekat mana durang berlakon ahh?lagi2 dekat sawah di kampumg tu.sangat cantik aku tengok. ka durang edit2 bagi cantik? ntah pa nama dia tu. aku kalau pasal filem ni kurang arif. tengok filem ja aku pandai.hahaha.




Kalau mau aku cerita A-Z jangan haraplah kawan2, baik kawan2 pi tengok sendiri tidak sama dengar orang cerita dan tengok sendiri. pi lah tenggok.


aku bagi 4/5 tuk filem ni.ok kan.



Makasih!



^_^





Suarahalus berkata: menjadi trend pula sekarang novel diadaptasi menjadi filem or drama. jangan sampai penonton bosan sudahlah.

No comments:

Post a Comment