Thursday, December 22, 2011

"Perlukah BIADAB dalam berbusiness?"




Assalamualaikum kawan2.....



Kadang2 apabila berdepan dengan pelbagai orang ni. khususnya dalam bidang pekerjaan.dalam berbusiness buat aku pening kepala.rasa macam mau berhenti kerja ja. banyak betul kerenah.



Yang paling aku nda suka kalau perangai Allah ja yang tahu. Kurang ajar betul.Biadab teramat sangat. sampaikan kepala otak aku ni tertanya2 "perlukah biadab dalam berbusiness?" perlukah ah?perlukah tengking sana?tengking sini?apakah manusia2 begini ni fikir biadab boleh buat business dorang2 ni maju.




hancurrr ada lah lagi bagi aku kalau perangai biadab sangat.customer pun lari. nda kisah lah orang Melayu ka.Cina ka or India ka.kita satu negara bha.adab susila kena jaga. Rukun negara kelima tau kan apa.KESOPANAN DAN KESUSILAAN.walau kita nda puas hati macam mana pun.ADAB KENA JAGA! bukan nda boleh di bawa berbincang.boleh kan.lagi mengeruhkan keadaan apabila biadab tu keluar.



kita sama2 cari makan di bumi Allah ni. so, tiada istilah SOMBONG  jika kita berada di bumi Allah ni. Rezeki Allah tentukan.kita kena berusaha. jangan BIADAB. tidak akan ke mana juga perangai macam tu kan.


ikut cara Rasullulah s.a.w berniaga.baginda tidak perlu biadab kan untuk berjaya dalam berniaga. baginda berjaya lagi. tidak perlu kurang ajar dan biadab semua.





sungguh serius entry kali ni. aku cuma sangat2 tidak suka dengan orang yang biadab ni.semua orang pun nda suka kan.ikutkan hati mau juga aku berhenti kerja.tapi bagi aku kerja di mana2 pun kita akan jumpa juga dengan orang yang sebegini.Sabar ja lah aku.mungkin ada hikmahnya aku berjumpa dengan orang2 yang sebegini.Allah ja yang maha mengetahui.



aku redha!





makasih!



^_^





Suarahalus berkata: kemana hilangnya nilai2 kesopanan rakyat Malaysia sekarang?




No comments:

Post a Comment