Thursday, December 15, 2011

Sakit itu menghapus dosa

Asalamualaikum kawan2...


“Tiada suatu musibah pun yang menimpa seorang Muslim, melainkan dengannya Allah hapuskan (dosa-dosa kecil) darinya sampai-sampai sebatang duri pun yang menusuknya.”( Shahih Al-Bukhari, kitab Al-Mardla, no. 5640; Shahih Muslim, kitab Al-Birr wa Ash-Shilah, no. 2572.)


Dalam satu waktu, Rasulullah menjenguk Salman al-Fahrisi yang tengah berbaring sakit. Rasulullah bersabda.“Sesungguhnya ada tiga pahala yang menjadi kepunyaanmu dikala sakit. Engkau sedang mendapat peringatan dari Allah SWT, doamu dikabulkan-Nya, dan penyakit yang menimpamu akan menghapuskan dosa-dosamu.”


Alhamdullilah...aku antara hamba2 Allah yang terpilih dihapuskan dosa2 kecil. moga Allah pelihara aku.ammiiinn....


Actually aku demam since Monday lagi. Monday tu aku MC coz aku sangat2 lah tidak larat mau pi kerja. Mau tidak mau terpaksa lah aku mengagahkan diri pi jumpa doktor. ikutkan hati MALAS mau jumpa doktor. nanti kalu jumpa kompom kena bagi ubat. sudah ada ubat kena makan.kalau tidak makan macam mana mau baik kan?. Tulah masalah lagi buat aku. YANG SEBENARNYA AKU AMATSANGATTIDAK SUKA MAKAN UBAT!!!!HARAP MAKLUM!!!!


cuba la doktor tu guna kuasa macam ultraman ka tidak pun doreamon ka.tidak payah makan ubat kan senang.hahaha adakah patut macam tu kan.ish3x(sambil geleng kepala).


Terpaksa jumpa doktor jugak!coz sick letter tu penting.rules company kan.kawan2 pun tau jugak kan.sakit mesti ada sick letter.


dah agak da jawapan doktor.demam biasa ja.memang musim.katanyer.ubat pun itu2 juga doktor bagi.ubat demam+tahan sakit+vitamin(aku pun tidak tau kenapa doktor ni bg aku vitamin. pucat mungkin time jumpa dia.haha)


Sekarang, aku ok dah skit. cuma panas badan kadang2 ja datang. tapi selesma + batuk lagi sekarang. Allahhuakbar! dah la mau melancong esok.Moga cepatlah aku sihat.


ok la kawan2.tu ja hari ni.


Mood: walaupun sakit tapi semangat tetap ada mau melancong.hehe



Makasih!



^_^





Suarahalus berkata: INGAT LIMA PERKARA SEBELUM LIMA PERKARA.

No comments:

Post a Comment