Monday, February 21, 2011

Masa yang bernilai.

 Assalamualaikum kawan2........


Kerja sangat banyak sekarang. Bila tiada kerja bising..bosan la...bila banyak kerja pun bising.
memang manusia begitukah? teruknya aku...hehe


Tapi aku suka kerja banyak sebab masa berjalan dengan pantas gitu. tidak payah mengira masa tiap2 5 minit. Teruknya kan. So, kawan2 JANGAN ikut perangai itu. Taaaapppiiiiiii........JANGAN fikir bukan2..aku mengira masa, at the same time aku berfikir tau, berfikir macam mana mau menjadi manusia yang lebih berjaya, berfikir tentang masa depan aku (siap dengan carta lg tau!). so, masa aku tidak terbuang begitu sahaja tau kawan2 sekalian.(emmm bukan berfikir kerja juga ka?)


Apabila banyak kerja perkara yang paling aku TIDAK suka of course kena ganggu or kacau. So, JANGAN kacau aku time aku busy k! i dont like it. melambatkan kerja aku. dah lah boss suka bagi kerja 4-5 kerja dalam satu masa (well pekerja yang dipercayai memang kena bagi kerja banyak2 dalam satu masa ^_^ ) kena kacau lagi alamatnya bertukar menjadi hijau la aku. kalau hijau yang baik macam power rangers (tiba2) tidak pa la juga..cuba kalau jadi monster. how? ndakan mau panggil cicakman pulakkan(eh cicak?eee geli...).


berbalik pada tajuk...hehe moral of the story...jangan la kita merungut bila bosan dan bila kerja banyak, hargailah masa kerana kawan2 tau kan masa itu EMAS. bagi aku setiap SAAT dan DETIK yang kita lalui sangat2 bererti buat kita. Setiap SAAT yang kita lalui adalah sesuatu yang MUSTAHIL untuk kita ulang, HANYA pengalaman dan pengajaran yang kita dapat kutip untuk bekalan di masa hadapan.INGAT! itu kawan2.


so, hargai masa dan sama2 kita renungkan maksud ayat AL-QURAN di bawah, dari surah Al-'Asr ayat 1-3:

Bismillahirohmannirohim...........

"Demi masa. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar."


^_^




Suarahalus berkata: Sungguh banyak kekurangan pada diriku yang perlu dibaiki. salah satu darinya adalah MENGHARGAI MASA!.

No comments:

Post a Comment