Monday, October 10, 2011

Dalam duka ada ceria

Assalamualaikum kawan2 sekalian alam...
moga sihat sejahtera hendaknya....



Mau kongsi dengan kawan2 perkara yang berlaku minggu lepas. Minggu lepas minggu2 biasa juga bagi aku cuma minggu lepas minggu terlebih suka juga minggu terlebih duka bagi aku.yang duka kawan2 semestinya tau da kan..pasal aku kena marah tu(kena marah pun mau heboh satu dunia kan)kena marah yang kaw2 punya walaupun bukan sebab aku,sebab bos(dia kan bos..mana boleh salahkan dia huhu <---pekerja yang baik kunun)..tapi tidak pa aku boleh ambil pengajaran dari apa yang berlaku, think positive kan kawan2.kena marah macam tu memang duka bagi aku,walaupun orang tidak nampak di muka aku(aku kan happy go lucky) tapi dalam hati...Allah ja yang tau.SABAR.............



ALHAMDULLILAH....segala puji bagi Allah...dalam duka ada ceria...minggu lepas minggu juga minggu yang indah buat ku....mau tau sebab apa kawan2...minggu lepas genap setahun aku kerja di tempat sekarang daaaaaannnnn yang paling BESTnya...GAJI AKU NAIK!!! yahhooo!!!! alhamdullilah....ni kali kedua gaji aku naik dalam tahun ni. First hari tu bulan satu,after 3 months aku kerja di sini dan aku kena ambil jadi "PERMANENT".


Alhamdullilah....semua rezeki datang dari ALLAH. SYUKUR...



ada juga yang tanya kenapa dia yang kerja mau 10 tahun tidak pandai naik gaji. Aku yang baru setahun mau naik gaji dua kali sudah. Kenapa? oh sesungguhnya aku tiada jawapan untuk itu ya wahai penyoal. Yang aku tau datang office kerja dan buat kerja.Pasal gaji sila tanya bos! Wallahu'alam rezeki masing2 sudah Allah tentukan.



Sepanjang setahun(macam baru ja aku kerja aku rasa haha) aku kerja di sini banyak yang aku belajar.banyak yang aku tau dan macam2 orang yang aku jumpa. banyak benda yang aku belajar dulu aku boleh applied dah sekarang hehehe(senyum bangga kunun) Alhamdulillah. Moga lebih banyak ilmu yang aku dapat dan pelajari di sini nanti, Insyaallah. Moga  sentiasa dikurniakan kesihatan yang baik olehNYA untuk diriku agar mampu bekerja dan menjadi pekerja yang cemerlang dunia & akhirat.






tu ja mau membebel hari ni
makasih!



^_^



Suarahalus berkata: Jauhi sifat negatif seperti mengumpat,merungut,memaki dan sebagainya ketika bekerja dan sentiasa ikhlaskan hati,bekerja kerana Allah rezeki dan berkat Allah senang masuk. Wallahu'alam.

No comments:

Post a Comment