Monday, October 31, 2011

Lagu aku suka

Assalamualaikum kawan2................

Hari ni tidak mau membebel banyak2...just mau share lagu yang aku suka pasal insan yang bergelar
WANITA.
Walaupun aku pasti ramai dah kawan2 tau pasal lagu2 ni tapi aku mau share juga. mau juga!mau juga! <--- mengada sikit...sikit ja la. ok! lupakan.

Paling penting aku suka lirik lagu ni...meaningful gitu. Kagum dengan penulis lirik lagu ni, walaupun ayat biasa2 ja, but meaningful (2 kali dah sebut) tau, rasa di hargai sangat2 sebagai wanita terutamanya wanita chumil macam aku ^_* (chumil kan haha). ok! dah mula membebel, kawan2 hayati dan dengar lah betapa meaningful(3 kali dah) lirik lagu ni ditambah dengan melodi yang sodappp.sazzzzzsssssss!layannnnnnnnn.......

first lagu dari kumpulan nasyid ni:

WANITA - deHEARTY
Kau digelar sebagai penyeri dunia
Hadirmu melengkap hubungan manusia
Bukan sahaja dirindui yang biasa
Malah Adam turut sunyi tanpa Hawa

Akalmu senipis bilahan rambut
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu
Jua hatimu bak kaca yang rapuh
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh

Tercipta engkau dari rusuk lelaki
Bukan dari kaki untuk dialasi
Bukan dari kepala untuk dijunjung
Tapi dekat di bahu untuk dilindung
Dekat jua di hati untuk dikasihi
Engkaulah wanita hiasan duniawi

Mana mungkin lahirnya bayangan yang lurus elok
Jika datangnya dari kayu yang bengkok
Begitulah peribadi yang dibentuk

Didiklah wanita dengan keimanan
Bukannya harta ataupun pujian
Kelak tidak derita mengharap pada yang binasa

Engkaulah wanita istimewa

Sedarilah insan istimewa
Bahawa kelembutan bukan kelemahan
Bukan jua penghinaan dari Tuhan
Bahkan sebagai hiasan kecantikan

Lagu : Syamer (Syam DeHearty)
Lirik : Syamer (Syam DeHearty) 
 kalau mau dengar kemeaningfulan lagu ni boleh pi sini.



Second lagu tentunya lagu dari my favorite singer, the one and only Dato siti nurhaliza. ^_^
Lagu ni antara lagu yang aku suka (semua lagu DCT suka sebenarnya). Penuh bererti + melodi yang indah + suara yang gemersik + DCT nyanyi = lagu pun jadi sedapppp.betulkan???? so, layanzzzssssss....


Wanita - Siti Nurhaliza

huuuu…

Aku wanita punya hati nurani
Yang tak dapat dibohongi
Pabila cinta tlah membutakan mata
Dan membuat tuli telinga

Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini
Cintaku ini anugerah terindah
Dari yang maha kuasa
Cintaku padamu tak pernah berubah
Meskipun kita berbeza
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

(Korus)
Aku wanita aku kaum hawa
Yang memang rapuh hatinya
Aku wanita aku punya cinta
Selayaknya manusia

(Korus II)
Apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..

(Ulang Korus I)
(Ulang Korus II)
aaa… Ku wanita
aaa… Ku wanita….
Yang hanya perlu kau fahami

(Ulang Korus) (2x)
Oh apakah salah jika aku menyinta
Apakah salah jika engkau ternyata
Pilihan hati
Belahan jiwaku ini..
Wanita… woohoo..
Ku Wanita… ooo…
Wanita…

 kepada sesiapa yang rasa mau menyanyi sama2 dengan DCT bolehlah p here

Bolehlah angan2 berduet dengan DCT. betul kan????

 orite, apa yang penting berbangga lah kita sebagai wanita. Allah letakkan darjat yang tinggi sebagai wanita di muka bumiNYA ni. Alhamdullilah.

P/S: sila nyanyi lirik di atas bukan baca k.(supaya lebih menghayati maksud di sebalik lagu  <---- ada kena mengena ka?)


makasih!


^_^  


Suarahalus berkata: Wanita mahupun lelaki kedua2 hamba Allah. Setiap Apa yang Allah ciptakan tersembunyi beribu2 kebaikan yang hanya DIA ketahui. Jadilah hambaNYA yang bersyukur.

No comments:

Post a Comment